خبرآنلاین گزارشی از دیلی میل ترجمه کرده که به علت جذابیت فیس بوک می پردازد:

http://www.khabaronline.ir/news-160310.aspx

در قسمتی از این مطلب آمده: «اگر مسئله ای سبب ناراحتی ویا عصبانیت شما شود احتمال اینکه خیلی سریع در فیس بوک آن را با سایرین در میان بگذارید زیاد است و موضوع برانگیخته شدن احساسات شما از خواندن خبر و یا گرفتن اطلاعات عامل اصلی این رفتار خواهد بود.»

به گمانم می شود نتیجه این تحقیق را به مقاله ای که در sciencedirect.com در دسترس است مربوط کرد. مقاله ای با این عنوان که متن کامل آن نیز قابل دسترس است:

Dear teacher, what should write on my wall? a case study on academic uses of facebook

نویسندگان مقاله (البته با بررسی گروه نه چندان بزرگی از افراد) بیان کرده اند:اغلب دانش آموزان بیشتر وقت خود را صرف فعالیت های اجتماعی در فیس بوک می کنند و نه فعالیت هایی با مقاصد آکادمیک.

شاید عدم جذابیت فعالیت های درسی و خالی بودن آنها از بار عاطفی و هیجانی در این مسئله نقش داشته باشد؛ شاید.

به هر حال اگر واقعا این طور باشد که ایران بیشترین کاربر اینترنت و نیز بیشترین کاربر فیس بوک در خاورمیانه را داشته باشد جای خالی تحقیقات روانشناسی در حوزه شبکه های اجتماعی (social networks) و خصوصا فیس بوک شدیدا احساس می شود. 

+ نوشته شده در  جمعه دهم تیر 1390ساعت 17:43  توسط   |